Thursday, July 29, 2010

על המכאניקה של העולם


מכאניקה ...

כל הכשרונות והתכונות מתחלקים בין אחד לחמש.
הדרוגים הם מאוד סיפוריים ולעיתים אינוודואלים, אין נכון או לא נכון מדוייק אבל יש גבולות ביניים.
דרוג אחד זה הוא דבר בסיסי \ נמוך : אדם שבדיוק למד נהיגה, כוח פיזי של ילד, אדם שעבר קורס יריות לפני זמן מה או מורה שהתחיל את דרכו במערכת החינוך
דרוג שניים הוא ממוצע אנושי (בתכונות) \ בדיוק מספיק בשביל היום יום (בכשרונות) :
נהג מכונית בוגר, כוח פיזי של אדם בוגר ולא חולה במיוחד, שוטר רחוב, מורה שטוב בעבודתו ומתחיל להבין מה קורה סביבו
דרוג שלוש הוא דבר מוצלח \ מושקע : נהג שודים\נהג מונית מטורף, כוח פיזי של אתלט או בדי-בילדר, איש יחידה מיוחדת, מורה אהוד כמן גם מוכר בסביבתו שמוביל שיוניים ומעלה רעינוות
דרוג ארבע הוא דבר מתמחה \ מובחר : נהג מרוצים מאוד מוצלח, כוחו הפיזי של לוחם אומן, המנהל הזקן של היחידה המיוחדת, מורה שיצר תוכניות לימוד חדשות ויודע כרועה האנשים בכל מקום
דרוג חמש הוא קצה היכולת האנושית (בכשרון ובתכונות לבני אדם רגילים) : נהג שיכול כנראה לעשות מה שהוא רוצה אפו שהוא רוצה אך שהוא רוצה, כוח של אדם שהשקיע את חייו בכוחו, אדם שאגדות נולדו מיכולת הירי שלו, מורה שירשם בדפי ההיסטוריה כגאון שהבין את האדם יותר מרוב בני דורו.
הערה חשובה : העולם לא הוגן. נבחרים (וזה מיוצג באופן מכאני אם שמתם לב) מקבלים הקלות, יש להם תכונות גבוהות בקלות יתר וכשרונות הקרובים למהות שלהם הופכות גבוהות בקלות יתר .

רוב ההתעסקות עם מכאניקה דורשת גלגול קוביה המחבר בין תכונה וכשרון כגון אטלקיטקה+זריזות כדי לקפוץ מעל מצוק . אכשיו, אחד ההבדלים (נראה לי היחידיים) שיש בשיטה הזאת מהשיטה הקודמת היא כך - מספר המטרה הוא תמיד שבע -
מספר ההצלחות הינו משתנה ולרוב המטרה דורשת בין הצלחה אחת לשלוש הצלחות אך כנראה שאף פעם לא יותר מחמש הצלחות (כמו לרוץ על מים כמה וכמה מטרים בזכות מהירות הריצה שלך ידרוש חמש הצלחות) .

מגלגלים את הקוביות וסופרים כמה פעמים יצא מעל שבע, עשר הוא שני הצלחות וזהוא בערך. גלגול הצלחות מעל המספר הרצוי מציין הצלחה יותר טובה ממה שהאדם ניסה להשיג.

כל אדם, משנה אם הוא מטיל לחש, כוח אחר, מתקיף אם נשק או מדבר בלהט מתאר את הפעולה ואם התיאור מגניב במיוחד הוא יכול לקבל תוספת קוביה, בין אחת לשלוש קוביות! .


התעסקות פופולארית נוספת היא מתנות (charms) והיא גם פשוטה,
רשום מתי אפשר להטיל את הכוח (על פי טריגר, תמידי, בסיבוב שלך ומשך מיידי וכו)
מה התכונה\מהות הדרוגה כדי ללמוד את הכוח וכמה זה עולה בנק' מהות -
אכשיו, לכל הנבחרים יש הילה של אנימה המתחילה לזהור ביתר שאת בהתאם למה אנרגיה צרכתה מסימן קאסט שזוהר להילה סביב הגוף לזרנוק אור .


התעסקות אחרונה וטובה היא הקרב.
- זורקים יוזמה: זריזות + מהירות מחשבה + קוביה של עשר + תוספות מהכוחות

- מגלגלים כעיקרון כשרון התקיפה (נשק פנים אל פנים, קרב מגע, נשק טווח) + תכונה (שהיא לרוב זריזות) + תוספות מכוחות שהוא מפעיל.
- המותקף מגלגל התחקות + זריזות + תוספת מכוחות שהוא מפעיל וסופר הצלחות למול ההצלחות שיצא לתוקף, אם יצא לו מעבר למספר ההצלחות של ההתקפה הוא התחמק ממנה.
- אם התוקפף הצליח בהתקפה בהצלחה אחת הוא מגלגל את מספר ההצלחות שיצא לו בהתקפה + כוח + הנזק שהנשק גורם (לרוב בין אחד לשלוש) + תוספות מכוחות שהוא מפעיל וסופר הצלחות לכמה נזק הוא גרם
- לאחר זאת יש שלב ספיגת הנזק, המותקף מגלגל את הקוביות של הגופניות שלו (אם הוא בן אדם רגיל הוא יכול לספוג נזק הלם בלבד, אדם שעבר התעלות יכול לספוג גם חצי מהגופניות שלו בספיגת נזק חד כשל חרב) + דרוג השריון + תוספות מכוחות
- פגיעה המורידה רמות חיים מפחיתה מיכולת התפקוד של הדמות הפגועה ולכן כדי לנסות כמובן לא להפגע

- אדם יכול לההחליט שהוא רק מנסה להתחמק במהלך התור, ללא תקפה כלל .
הוא מקבל שני קוביות בונוס לגלגול ואם הוא ניצח את כל ההצלחות של אחד התוקפים הוא יכול לפעול לפני היוזמה שלו בתור הבא.
- לעיתים התקוף או מהגן צריכים הצלחות נוספות כדי להתגבר על מצבים שונים כמו הבדלי גובה, מזג אוויר, מרחק ממושא התקיפה וכו.
- לחשים הם בעלי מכאניקה פשוטה למדי : השקעת הזמן בהטלת הלחש והשקעת האנרגיה כמו גם נק' כוח רצון כמו גם לאחריה השפעה של הלחש

- יש בשיטה דבר המוגדר כאקסטרות, התקפה אחת מולו הורגת אותו (אין לו גלגול חמיקה או ספיגת נזק) והוא נועד לייצג את אספסוף החיילים \ שודדים \ כפריים

No comments:

Post a Comment