Thursday, July 29, 2010

דמויות מפתח חסרות שחקנים

דבשים


קרהו שפרוותו היא שורשי היער הוא המנטור של אושין, נשגב לבנה עתיק ורב עצמה, המעורה ומעורב בענייני הברית הכסופה (קהילת נשגבי הלבנה הרחבה). הוא מעביר את אושין את מבחני הנשגבות שלו, אשר יכתיבו את קבלתו לברית הכסופה ואת מעמדו בה. מתגורר ביערות צפונית מזרחית לגרייפולס. עוד פרטים בהמשך.


שבט שועל הערבות הוא שבט של ברברים מתורבתים שחי בערבות צפונית לגרייפולס בכפר קטן ממנו הם יוצאים ללקט, לצוד וכו'. אושין רקם קשרי ידידות עם השאמאנים בשבט כחלק מהמשימות שנתן לו קרהו. הוא מסייע להם מדי פעם בעסקיהם ובקשותיהם ומתווך בינם לבין החיילים והשיירות שעוברים באיזור המחייה שלהם. לאחרונה השבט התלונן על תופעות מוזרות שמתרחשות באיזור הציד שלהם, וקרהו חושד שמדובר בארץ צללים בהתהוות.


מיאנג-סו-צ'ון-נורי, גראנדמאסטר גששות של שבט הנורי הוא ראש פלוגת הגששים של שבט הנורי, השבט המקומי המקורב לגנרל הברזל ודמי הדרקונים, ובעצם שליחיו ועושי דברו. גששי הנורי ידועים במיומנותם, וגנרל הברזל משתמש בשירותיו של מיאנג-סו ואנשיו כדי לתצפת ולאסוף מידע על השבטים שבתחום שיפוטו, ולעיתים אף כדי לאכוף את שלטונו בדרכים ישירות או פחות ישירות. היה זה בלתי-נמנע שמיאנג-סו יבחין בצעיר ההאסלאנטי שמסתובב ומתערה בענייני השבטים, ומעורר אותם לשאול שאלות שהוא עומל קשה לדחוק מזכרונם. הוא גם תהה על החבורה הקטנה שנאספה לה יחד ברחובות העיר שלו, ויותר מכל על קאטו שנראה כי חרג מגבולות מעמדו. אולם לעת עתה הוא לא אמר מילה לגנרל; הוא שומר את הקלפים קרוב לחזה, צופה, ומחכה לשעת כושר.


גנרל הברזל (אתארו לדאל) הוא המושל של גרייפולז, דודו מדרגה שלישית ומורהו של קאטו. כשאר בני לדאל, הוא ידוע בשכלתנות שלו ובחשיבה לטווח ארוך. המיומנות האסטרטגית שלו אפשרה לו להביס את הברברים הפראיים ולבסס את גרייפולז כעיירת מסחר במרכזה של קונפדרציה של שבטים מתורבתים. מאז העלמותה של הקיסרית, הוא נושל מהפיקוד על לגיון המזרח, שעבר למבצר מרוחק יותר, קרוב יותר אל אזורי הקיסרות. הוא איש שקול ומחושב, אך מריר וקשה מזג. הוא מבלה את רוב זמנו במבצר של גרייפולז, מאמן את הצבא ועוסק מרחוק בענייני המנהלה. מהמבצר הוא יוצא רק במקרי חירום, ולרוב הוא מעדיף לשלוח את קאטו להיות העיניים והאזניים שלו בעיירה.


החומה הבצורה (קימאטארה מנמון) - נזיר זקן מהמסדר הטהור. בימי המלחמות עם השבטים, גנרל הברזל דרש באופן אישי את נוכחותו בלגיון המזרחי, כחלק מאסטרטגיה חדשה. מאחר וכמה מהשבטים סגדו לאלים חזקים למדי ונהנו מהגנתם, קימטרה נשלח כדי לשאת ולתת עם אותם האלים, ולאחר שהשבט הושמד או פוזר - לסגוד לאותם האלים ולהמשיך בפולחנם, וכך למנוע מהם להטיל את קללתם על מי שרצחו ושיעבדו את מאמיניהם. לאחר פרישתו הכפויה של הגנרל, קימטרה בחר להישאר עמו בגרייפולז. שגרת יומו כוללת ביצוע קפדני, מדוייק וכפייתי של טקסי פולחן ברבריים עתיקים לעשרות אלילים ורוחות, ולחישת השבעות הגנה על חומת העץ של העיירה. את הדקות המעטות שנותרות בין כל אותם הטקסים הוא מבלה בשיחה ושתיית תה עם הגנרל.


אדון הציד (lord of the hunt) הוא אדון פיות אדיר ורב כוח כמו גם עוצמה, תבונה ועורמה שאדוני פיות רבים אינם תופסים, הוא אדיר ועצום, יושב לו במרכז יערות עד נוראיים ולא ניתנים להבנה וידוע מאוד ב ''ציד'' הטקסי אותו הוא כמו גם שליכיו עושים, בכתות הרבות שלו, באימה והפחד שהוא מנחיל אך כמו גם בשיירות הרבות עמן הוא יוצר קשר ואף יש שמועות שהוא מתקשר עם מלכים או אדוני הארץ שבמזרח - דבר שאף פיה לא עשתה (ברצינות) לאורך זמן רב מידי. ככל פיה הוא ידוע כנורא, אדיר, מרהיב, מרגש ומעורר לצפייה - רבים מהכפרים שבצפון ומרכז מזרח נושאים המוני אמונות טפלות בהקשר אליו כמו גם שנאה ויראה טהורה.


אוסף הנשמות הוא אל קטן אשר חי לו במזרח, כעיקרון האגדות העתיקות והאסטרולוגים הזקנים יכולים לציין שבעבר הרחוק מאוד שלט על אדמות רבות וביתו היה במרכז הבריאה אך כיום הוא שינה את בייתו . אוסף הנשמות עומד מעל אימפריה קטנה של רוחות קטנטנות וגדולות הפועלות ועוסקות תחתיו, הוא מלא מורא ואדיקות לתפקיד שלו כמו גם נהנה עד מאוד מהכוח שניתן לו במקום כו מרוחק ממרכז הבריאה - יש אומרים שהוא מנסה ליצור סדר וחוק בכל מקום, פורס בכל שנה עוד כפר ועוד כפר תחת אחריותו כל שמי שימות יגיע ליעדו וימות למעשה רק בזמן הנכון לו . אחרים יציינו שהוא אל דקדקן, אכזר כמו שרק מוות יכול וחדור מטרה באופן מפחיד.


שירת הברבור (שליחה של עלמת הסופים) היא לא בדיוק אל אלא יותר כוח או יותר נכון , ייצוג של כוח - הכוח של הגורל. שירת הברבור היא עובדת נאמנה באופן מוחלט לגבירת הסופים (לפחות עד היום) ומשמשת כשליחה שלה בשמי הלילה, פורסת בשמיים פניות ומהמורות המופיעות על פני גלגל המזלות כמו גם הזמן שיש עד שהן צריכות להתבצע - מי ימות, מי ישנה את תפנית חייו, מה צריך להמשיך הלאה, למה צריך לאפשר לשגשג ועוד .

לעיתים שירת הברבור מדברת דרך חלומות או בהתגלמות ישירה עם שליחי עלמת הסופים, פעמים רבות לא ברור מה היא הסיבה שהיא עושה כך אך רבים מכבדים את מילותיה וחוכמתה .


ים (בת אצולה ככל הנראה, שחיה בכפר עם הוריה מסיבה מסוימת) מפורט עליה בדף הדמות של ספיר. ככל הנראה היא סידרילית. אבל זה לא בטוח. מישהו לימד את ספיר את הסכם האש והמים, אבל ספיר לומד את רוב לימודיו דרך חלומות בהקיץ, אז אין לדעת. היא כן נוהגת לספר לו סיפורים כשהם נפגשים. והוא מביא לה פסלי עץ קטנים שהוא מגלף בזמנו הפנוי ומספר לה על מסעותיו העיוור שלו יחד עם החיילים.

No comments:

Post a Comment